Problemy z zabezpieczeniami inteligentnego zamka otwierają furtkę włamywaczom
Błąd projektowy w inteligentnym zamku dobrze ilustruje problemy, z którymi zmagają się producenci urządzeń Internetu Rzeczy. (więcej…)
Błąd projektowy w inteligentnym zamku dobrze ilustruje problemy, z którymi zmagają się producenci urządzeń Internetu Rzeczy. (więcej…)
81% przedsiębiorstw z branży finansowej w ciągu ostatnich 12 miesięcy wykryło cyberatak, którego padły ofiarą, a 26% odkryło ich więcej niż 5 (w porównaniu z odpowiednio 68% i 16% w pozostałych sektorach).[1] Do niedawna za generowanie tych zagrożeń, ze względu na poziom ich skomplikowania, odpowiadały głównie podmioty powiązane z administracją państwową wrogich krajów. Jednak stosowane przez nie techniki stały się powszechnie dostępne i są już wykorzystywane także przez zorganizowane grupy cyberprzestępców. Kradzież pieniędzy jest przy tym tylko jedną z motywacji atakujących.
54% użytkowników internetu w wieku powyżej 25 lat obawia się włamania na swoje konta w mediach społecznościowych[1]. Jednak przejęcie profilu to niejedyne zagrożenie dla naszej prywatności. Aby uświadomić internautom jak istotna stała się ochrona tożsamości firma F-Secure uruchomiła bezpłatny portal F-Secure Data Discovery. Pozwala on sprawdzić jakie informacje zbierają o nas Google, Apple, Facebook, Amazon, Twitter oraz Snapchat.
Nowe badanie, przeprowadzone w ramach europejskiego projektu SHERPA[1], wskazuje, że cyberprzestępcy skupiają się głównie na manipulowaniu już istniejącymi systemami sztucznej inteligencji. Celem atakujących są rozwiązania AI wykorzystywane m.in. przez wyszukiwarki internetowe, media społecznościowe oraz strony zawierające rekomendacje. Sztuczna inteligencja może służyć do niszczenia reputacji firm, wywierania wpływu na światową politykę i opinie użytkowników, a nawet przejmowania kontroli nad domowymi urządzeniami.
F-Secure powołuje nową jednostkę Tactical Defence Unit. W jej skład wchodzą badacze i analitycy odpowiedzialni za opracowywanie strategii ochrony przed cyberatakami. Praca zespołu zapewni rozwój produktów i usług firmy w tempie szybszym, niż ewolucja zagrożeń.
Na światowy rynek smart home w tym roku trafi 832,7 mln urządzeń, a do 2023 roku – prawie 1,6 mld[1]. Według badania F-Secure[2] już 22% amerykańskich domów i 12% europejskich korzysta z wirtualnych asystentów, takich jak Alexa czy Google Home, a ta kategoria produktów istnieje dopiero od czterech lat. Producenci i użytkownicy wciąż zbyt małą wagę przywiązują jednak do bezpieczeństwa urządzeń składających się na inteligentny dom.
Według danych firmy F-Secure[1] niemal 3 na 4 osoby obawiają się cyberataków lub kradzieży swojej tożsamości. 73% wyraziło podobny strach o bezpieczeństwo swoich dzieci. To więcej niż w przypadku wypadków samochodowych, przed którymi obawy ma 66% respondentów.
Z Facebooka korzysta już 17 mln Polaków, a w mediach społecznościowych spędzamy średnio prawie 2 godziny dziennie[1]. Portalowi Marka Zuckerberga nieświadomie przekazujemy przy tym ogromną ilość informacji o sobie. Są one wykorzystywane do tworzenia tzw. profilu użytkownika i dopasowywania do niego m.in. reklam czy wyświetlanych treści. Możemy jednak zwiększyć kontrolę nad swoimi danymi i chronić prywatność – oto 5 podstawowych porad.
Firma F-Secure uzyskała dwa nowe certyfikaty Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej (IEC[1]): IEC 62443-4-1 oraz IEC 62443-4-2. Określają one wymogi dotyczące cyberbezpieczeństwa wobec cykli rozwoju narzędzi oraz produktów stosowanych w automatycznych i przemysłowych systemach sterowania (ICS[2]).
Według raportu F-Secure[1] celem atakujących sektor energetyczny są nie tylko zyski, ale też działania o charakterze szpiegowskim czy wywieranie nacisków politycznych. Punktem dostępu do zakładowej sieci są często pracownicy, którzy padają ofiarami tzw. spear phishingu[2]. Efektem może być zablokowanie kontroli nad urządzeniami, a nawet całkowity paraliż systemów.