Wybierz firmę
PrestaShop

Jak analityka pozwala przewidzieć zachowania klientów? Wykorzystanie danych w branży e-commerce

Rozwój analityki i wykorzystania danych to najczęściej wskazywany priorytet marketingowy wg badania Forrester „The Future of Analytics”. 6 na 10 osób wymienia go wśród pięciu najważniejszych celów na najbliższe 12 miesięcy. Równocześnie mniej niż połowa e-sprzedawców korzysta z narzędzi, które dają im pełny wgląd w dane pochodzące z różnych platform. Oczekiwania klientów kupujących online systematycznie rosną. Zaawansowana analityka pozwala poprawić ich doświadczenia zakupowe, a nawet przewidywać zachowania i decyzje podejmowane w e-sklepie. (więcej…)

PrestaShop

Dlaczego open source sprawdza się w e-commerce?

W 2020 roku z GitHub, serwisu udostępniającego darmowy hosting oprogramowania open source, korzystało na świecie 56 milionów developerów, którzy dodali 1,9 miliardów poprawek. To właśnie społeczność skupiająca użytkowników i pasjonatów stanowi siłę napędową open source. Szybka reakcja na potrzeby rynku i innowacyjność to główne powody, dla których ten typ oprogramowania sprawdza się w branży e-commerce. (więcej…)

PrestaShop

PrestaShop − wiodąca platforma e-commerce otwiera polski oddział z Matthieu Bondu na czele

PrestaShop – najczęściej wybierana w Polsce platforma e-commerce – powołuje lokalny oddział odpowiedzialny za nasz rynek. Na jego czele stanął Matthieu Bondu. Nowy zespół skupi się na rozwijaniu komunikacji marki, dopasowaniu rozwiązań do lokalnych potrzeb oraz rozbudowie społeczności e-sprzedawców. Nad Wisłą z PrestaShop korzysta niemal 25 tysięcy sklepów internetowych, a na całym świecie ponad 300 tysięcy. W 2020 roku wygenerowały one obroty wynoszące równowartość powyżej 100 miliardów złotych.

(więcej…)

PrestaShop

Skuteczna sprzedaż na Facebooku i Instagramie – nowy moduł PrestaShop

Facebook i Instagram mają już 1,7 mld aktywnych użytkowników. W Polsce korzysta z nich nawet trzech na czterech internautów. W dobie pandemii i przyspieszonego wzrostu e-commerce media społecznościowe stają się coraz ważniejszym kanałem bezpośredniej sprzedaży. Aby ułatwić interakcje z klientami, zarządzanie kampaniami reklamowymi oraz zaopatrzeniem sklepów internetowych platforma PrestaShop wprowadziła nowy moduł. Umożliwia on kompleksową integrację kont na Facebooku i Instagramie z e-sklepem. (więcej…)

PrestaShop

E-commerce w 2021 roku: abonamenty, ekologia i nowe technologie

Luca Mastroianni, Head of International w firmie PrestaShop

Rok 2020 był dla e-commerce przełomowy – w jego pierwszej połowie liczba e-sklepów wzrosła o nawet 39% i należy spodziewać się utrzymania tej tendencji. Jak przewidują eksperci PrestaShop, w nadchodzącym roku przybędzie m.in. wyspecjalizowanych małych i średnich e-sklepów. Większą popularność zyska też model zakupów abonamentowych oraz ekologiczne sposoby dostawy. Z kolei standardem stanie się personalizacja relacji z konsumentem oraz korzystanie z nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja – niezależnie od rodzaju oferty czy rozmiaru e-biznesu.

(więcej…)

PrestaShop

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?

W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią – według szacunków, w samym listopadzie z powodu zamknięcia galerii wyniosą one nawet 8 mld złotych).[2] Jednak rywalizacja o klienta w sieci jest coraz większa. Jednorazowe obniżenie cen nie wystarczy – trzeba przekonać go do pozostania z danym sprzedawcą i lojalności.

(więcej…)

PrestaShop

Wszystkie dane w jednym miejscu – nowy moduł PrestaShop Metrics dla e-sklepów

Z narzędzi analitycznych do zarządzania sklepami internetowymi korzysta nawet dwóch na trzech e-sprzedawców. Dane mają bowiem w branży e-commerce kluczowe znaczenie. Same liczby nie wystarczą jednak, aby poprawiać doświadczenia klientów i wyniki sklepu. Potrzebna jest również odpowiednia ich interpretacja. Dlatego firma PrestaShop wprowadziła nowe narzędzie – moduł analityczny PrestaShop Metrics, który skupia w jednym miejscu informacje z kilku źródeł, potrzebne do zarządzania e-sklepem. (więcej…)

PrestaShop

Klient 4.0 – doświadczenia i emocje przyciągają do e-sklepów

Pozytywne doświadczenie zakupowe skłania co trzeciego polskiego internautę do ponownego skorzystania z usług e-sklepu.[1] Obsługa klienta pozostaje kluczowym czynnikiem przyciągającym konsumentów. W dobie cyfryzacji zmieniają się jednak oczekiwania i potrzeby. Klienci 4.0 są bardziej świadomi, zaangażowani i wymagający. Potrzebują stałego kontaktu, pozytywnych emocji oraz rzetelnych informacji. Dzielą się swoimi danymi, ale oczekują też ich skutecznej ochrony.

(więcej…)

PrestaShop

Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel

Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta transakcja w internecie dokonywana będzie w tym roku z pomocą asystentów głosowych.[1] Z inteligentnych algorytmów korzystają także sklepy: wirtualny asystent w czasie rzeczywistym odpowiada na pytania klientów i pomaga im w podejmowaniu trafnych decyzji, SI personalizuje też ofertę i chroni przed oszustwami. Według przewidywań do 2026 roku rynek  wykorzystywanej w handlu sztucznej inteligencji będzie rósł średnio nawet o 33% rocznie.[2] Jak skorzystają na tym klienci?

(więcej…)

Pokaż następne wpisy