PrestaShop

Skuteczna sprzedaż na Facebooku i Instagramie – nowy moduł PrestaShop

  • Matthieu Bondu

  • Skuteczna sprzedaż na Facebooku i Instagramie – nowy moduł PrestaShop

Powiększ

Facebook i Instagram mają już 1,7 mld aktywnych użytkowników. W Polsce korzysta z nich nawet trzech na czterech internautów. W dobie pandemii i przyspieszonego wzrostu e-commerce media społecznościowe stają się coraz ważniejszym kanałem bezpośredniej sprzedaży. Aby ułatwić interakcje z klientami, zarządzanie kampaniami reklamowymi oraz zaopatrzeniem sklepów internetowych platforma PrestaShop wprowadziła nowy moduł. Umożliwia on kompleksową integrację kont na Facebooku i Instagramie z e-sklepem.

Główne funkcje modułu PrestaShop Facebook to:

  • Centralizacja zarządzaniem kontami Facebook Business Manager, Facebook Page, Ad Account oraz Instagram Business Account na pozimie interfejsu platformy PrestaShop.
  • Szybki eksport katalogu produktów na Facebooka i Instagrama, automatyczna synchronizacja oraz codzienne powiadomienia o cenach i dostępności produktów.
  • Analiza efektywności kampanii reklamowych na Facebooku i automatyczne wdrożenie modułu Facebook Pixel oraz API konwersji.
  • Wtyczka Messenger zintegrowana z platformą PrestaShop umożliwiająca bezpośrednie interakcje klientów z firmą i zwiększanie ich zaangażowania.

Wszystkie konta w jednym miejscu

Moduł PrestaShop Facebook ułatwia codzienne zarządzanie aktywnością sklepu na Facebooku i Instagramie z poziomu interfejsu platformy PrestaShop. Nowy moduł umożliwia mierzenie
i optymalizację kampanii reklamowych m.in. na podstawie zachowań osób odwiedzających sklep internetowy oraz analizy odwiedzanych przez użytkowników stron czy dodawanych do koszyka produktów. Pozwala także na synchronizację katalogu produktów na stronie internetowej z tym prezentowanym w mediach społecznościowych. Narzędzie zapewnia m.in. codzienne automatyczne powiadomienia o cenach i dostępności produktów oraz połączenie wtyczki Messenger z platformą PrestaShop. Ułatwia to bieżącą komunikację i wielokanałowe interakcje z klientami, poprawiając doświadczenie zakupowe.

Moduł pozwala także zwiększać widoczność sklepu i konwersję, a tym samym osiągać lepsze wyniki sprzedaży. Opracowano go na podstawie badań przeprowadzonych wśród e-sprzedawców, które wskazało najważniejsze potrzeby sklepów internetowych. Moduł jest dostępny przez interfejs PrestaShop w ośmiu językach, w tym w wersji polskiej.

Sprzedaż w mediach społecznościowych, czyli social commerce, dynamicznie się rozwinęła w ostatnich miesiącach i będzie odgrywała znaczącą rolę w branży e-commerce w 2021 roku. Nowy moduł został zaprojektowany tak, aby e-sklepy mogły w pełni korzystać z potencjału Facebooka i Instagrama w rozwijaniu biznesu. Klienci oczekują coraz większej interakcji z markami, dlatego tak istotne staje się integrowanie działań e-sklepu w social media. Dzięki automatyzacji nie wymaga to od sprzedawców dodatkowego zaangażowania ani czasu – wskazuje Matthieu Bondu, Country Manager w PrestaShop.

Materiały dodatkowe

wersja do druku Wróć