Case study: Księgowość gotowa na Polski Ład

Powiększ

Przekonaj się, jak nasza agencja dzięki PR-owi eksperckiemu oraz skutecznym działaniom w relacjach z mediami, umożliwiła firmie inFakt zdobycie pozycji jednego z najbardziej widocznych komentatorów reformy podatkowej Polski Ład.

Wyzwanie

W 2021 r. polski rząd ogłosił plany wprowadzenia Polskiego Ładu, czyli największej od lat reformy podatkowej.  

Firma inFakt, oferująca nowoczesne rozwiązania księgowe za pomocą aplikacji www
i mobilnej, włączyła się w dyskusję nad przepisami ustaw i tłumaczenie zawiłości prawnopodatkowych zgodnie ze swoją misją ułatwiania życia przedsiębiorcom. 

Eksperci inFakt wraz z zespołem SAROTA PR podjęli się wyzwania aktywnego komunikowania
o Polskim Ładzie, pomimo trudnych warunków: licznych zmian w projekcie, braku pewności co do charakteru proponowanych rozwiązań (wstępne koncepcje vs konkretne założenia) oraz wymogu szybkich reakcji na informacje publikowane – często niespodziewanie – przez rząd. 

Rozwiązanie

Agencja oraz zespół inFakt uzgodniły, że temat Polskiego Ładu staje się priorytetem w komunikacji firmy. Wspólnie podjęto decyzję, że wszystkie zasoby i działania komunikacyjne zostaną ukierunkowane na wyjaśnianie zawiłości związanych z tym projektem. Ekspertem wyznaczonym do udzielania wypowiedzi dla mediów został Piotr Juszczyk, Główny Doradca Podatkowy w inFakcie. Stworzono procedurę szybkiego pozyskiwania od eksperta informacji, na podstawie których agencja mogła następnie przygotowywać materiały prasowe dystrybuowane do mediów. 

Ponieważ Polski Ład był bardzo szeroko komentowany w mediach, taktycznym założeniem było identyfikowanie takich przepisów i aspektów reformy, które miały duże znaczenie dla przedsiębiorców, a nie były wcześniej odpowiednio dostrzeżone i komunikowane. 

Aby poznać opinię przedsiębiorców na temat zmian wdrażanych w ramach Polskiego Ładu, inFakt przeprowadził badanie, w którym zapytał o ich zdanie nt. proponowanych przepisów i plany związane z ich wprowadzeniem. Pozwoliło to na zidentyfikowanie największych problemów dla biznesu i dostosowanie komunikacji do oczekiwań przedsiębiorców. Ogłoszenie wyników badania odbyło się podczas wydarzenia online dla prasy. 

We współpracy z serwisem wykop.pl zorganizowane zostały dwie sesje AMA (Ask Me Anything) z udziałem Piotra Juszczyka oraz Włodka Markowicza. Podczas wydarzeń przedsiębiorcy mogli bezpośrednio zadać ekspertowi pytania związane z Polskim Ładem. 

Przyjęto podejście, aby komentować rządowe plany wyłącznie w warstwie merytorycznej, by budować zaufanie otoczenia i wizerunek niezależnego eksperta. 

Efekty

Głos firmy inFakt był jednym z najbardziej widocznych w medialnej dyskusji o Polskim Ładzie i przyczynił się do lepszego przygotowania przedsiębiorców do nadchodzących zmian. 

Od maja 2021 do końca 2022 roku zrealizowano łącznie 90 materiałów prasowych
i indywidualnych komentarzy dla mediów związanych z Polskim Ładem. 

W evencie online wzięło udział 13 dziennikarzy z czołowych polskich redakcji takich jak Gazeta Wyborcza, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, businessinsider.pl, wprost.pl, Fakt
i interia.pl. 

Łącznie działania media relations od początku komunikowania zmian do końca 2022 roku wygenerowały prawie 1800 publikacji, w tym w mediach kluczowych dla komunikacji marki, a więc: Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Pulsie Biznesu, RMF FM, Radio ZET, Businessinsider.pl, Money.pl, Interia.pl, Wprost.pl, Spidersweb.pl i innych). 

W trakcie dwóch sesji AMA na portalu wykop.pl zadano ponad 700 pytań, a stronę sesji odwiedziło 44 000 użytkowników. 

W wyniku działań media relations Piotr Juszczyk został prowadzącym webinarów dla przedsiębiorców organizowanych przez wydawcę Pulsu Biznesu. Dla wielu redakcji stał się również jednym z ekspertów pierwszego wyboru w tematach związanych z księgowością i podatkami.
wersja do druku Wróć