Case study: Ekspert medialny F-Secure

Powiększ

Leszek Tasiemski – to nazwisko padło w ponad 1120 publikacjach, w tym w Gazecie Wyborczej, TVP, Radiu Zet czy na wp.pl. Przy wsparciu naszej agencji, w ciągu dwóch lat ekspert F-Secure stał się jednym z najczęściej cytowanych polskich komentatorów tematu cyberbezpieczeństwa. Oto jak tego dokonaliśmy.

Wyzwanie

F-Secure to jeden z wiodących europejskich graczy na rynku cyberbezpieczeństwa. Firma rekrutuje najlepszych specjalistów oraz kształci nowych ekspertów, którzy mają wpływ na rozwój całej branży. Wartościowe badania, sukcesy w konkursach oraz ważne wystąpienia na konferencjach budują wyjątkową reputację F-Secure na całym świecie.

Jedno z centrów R&D firmy znajduje się w Polsce. Wiedza i doświadczenie członków polskiego zespołu F-Secure dawały potencjał do wzmacniania eksperckiego wizerunku marki w mediach. Związani z F-Secure specjaliści mogli przy wsparciu agencji PR znaleźć się w czołówce komentatorów tematyki cyberbezpieczeństwa.

Poza tworzeniem wkładu merytorycznego mieli oni pełnić ważną rolę w budowaniu dobrych i aktywnych relacji pomiędzy marką a mediami – zarówno branżowymi, jak i ogólnotematycznymi.

Rozwiązanie

W pierwszym etapie wspólnie z klientem oraz na bazie wywiadu wytypowaliśmy głównego lokalnego eksperta F-Secure. Ze względu na dużą wiedzę merytoryczną oraz naturalną zdolność do przystępnego i opartego na obrazowych przykładach przekazywania informacji został nim Leszek Tasiemski – jeden z najbardziej doświadczonych specjalistów w globalnym zespole F-Secure.

Przed rozpoczęciem działań Leszek Tasiemski przeszedł wewnętrzne szkolenie medialne. W porozumieniu z ekspertem określiliśmy tematy z zakresu cyberbezpieczeństwa, które mógłby komentować. Ustaliliśmy także proces udzielania wypowiedzi w różnych formach – pisemnej lub bezpośredniej.

Poprzez kontakty z dziennikarzami rozpoczęliśmy przedstawianie Leszka Tasiemskiego jako komentatora-eksperta ze szczególnym uwzględnieniem mediów dużego zasięgu oraz biznesowych. Po naszej stronie była koordynacja całego procesu: od pozyskania możliwości wypowiedzi po jej dostarczenie. Udzielaliśmy także wsparcia w postaci prób przygotowawczych przed spotkaniami z dziennikarzami oraz redagowania wkładu merytorycznego do komentarzy pisemnych. W przypadku istotnych wydarzeń związanych z cyberbezpieczeństwem aktywnie proponowaliśmy dziennikarzom wypowiedź eksperta F-Secure.

Z biegiem czasu dzięki jakości merytorycznej i sprawności organizacyjnej liczba publikowanych wypowiedzi rosła.

Efekty

W przeciągu dwóch lat Leszek Tasiemski udzielił 128 dedykowanych komentarzy i wywiadów dla mediów. Wśród nich są m.in.: obszerny wywiad dla Gazety Wyborczej oraz wypowiedzi dla TVP1, Polskiego Radia, Radia ZET, Pulsu Biznesu, Rzeczpospolitej, Faktu oraz portali wp.pl, interia.pl czy newsweek.pl.

Ponadto wypowiedzi Leszka Tasiemskiego w formie cytatów były częścią szerzej dystrybuowanych materiałów prasowych, dzięki którym jego nazwisko pojawiło się w niemal 1000 dodatkowych publikacji.

Leszek Tasiemski stał się jednym z najczęściej cytowanych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa w Polsce.

Dzięki szerokiej ekspozycji medialnej eksperta podniosła się również reputacja F-Secure jako pracodawcy. Zwiększyła się liczba aplikacji na wolne stanowiska w polskiej jednostce R&D firmy, co pozwoliło na pozyskanie cennych w branży cyberbezpieczeństwa ekspertów.
wersja do druku Wróć