-
Jiri Dubina, dyrektor ds. sprzedaży AOC i MMD w Polsce
-
Stefan Sommer, dyrektor ds. marketingu i zarządzania biznesem AOC i MMD w Europie
Marki AOC i MMD (licencjobiorca Philips) utrzymały status lidera w segmencie monitorów o przekątnej 27 cali i większych w Polsce. Ponadto AOC jest światowym numerem jeden w kwestii udziału w rynku monitorów dla graczy.
AOC i MMD w czołówce marek monitorowych w Polsce
W pierwszym kwartale 2020 r. rynek monitorów w Polsce wzrósł o 15,9% rok do roku. Przy czym wzrost wolumenu sprzedaży modeli AOC był ponad dwukrotnie wyższy od trendu w branży i wyniósł 34,2%. Dla marki MMD (licencjobiorcy marki Philips) wzrost wolumenu wyniósł 15,5%, co przełożyło się na zwiększenie wolumenu obu marek o 24,3%.
Takie wyniki dają AOC i MMD drugą pozycję w kraju, z udziałem na poziomie 21,3%. Samo AOC plasuje się na trzecim miejscu z udziałem 10,8%, a MMD – na czwartym miejscu z udziałami na poziomie 10,5%. Jednocześnie są to największe udziały w rynku w historii obu marek.
W segmencie modeli o przekątnej 27 cali i więcej rynek urósł o 40,46% względem pierwszego kwartału 2019. Obie marki, z udziałem na poziomie 25,4%, utrzymały pozycję lidera, którą dzierżą od trzeciego kwartału 2017 r. W pierwszym kwartale 2020 AOC wspólnie z MMD zwiększyły wolumen o 34,1% rok do roku. W przypadku AOC wzrost wolumenu wyniósł 78,6% – co przełożyło się na 13,5% udział w rynku, trzecią pozycję w Polsce i 2,9% wzrost rok do roku.
– Od prawie trzech lat utrzymujemy się na drugim miejscu pod względem udziałów w rynku. Jest to szczególnie widoczne w rozwijającym się rynku monitorów o dużych przekątnych, gdzie mamy ponad ¼ udziałów. Polacy chętnie kupują nasze modele o rozmiarach od 27 do 49 cali. Udział monitorów AOC i Philips w tym segmencie produktów to ponad 25% – komentuje Jiri Dubina, dyrektor ds. sprzedaży AOC i MMD w Polsce.
Silna pozycja obu marek w ujęciu globalnym
- AOC w pierwszym kwartale 2020 miało pozycję lidera w kategorii monitorów gamingowych z udziałem 19,5% w globalnym rynku.
- AOC odnotowuje konsekwentnie wzrosty piąty rok z rzędu (od I kwartału 2016).
- W pierwszym kwartale 2020 rynek monitorów wzrósł o 5% w porównaniu do I kwartału 2019.
- AOC i MMD (producent monitorów marki Philips) razem odnotowały wzrost sprzedaży o 12,3% (ponad dwukrotnie więcej niż wzrost całego rynku).
- AOC i MMD mają wspólnie 14,9% udziału w rynku, co daje im trzecią pozycję.
- AOC ma pierwszą pozycję w segmencie monitorów o wysokiej częstotliwości odświeżania (100 Hz i więcej) z udziałem w rynku na poziomie 28,3%, odnosząc wzrost wolumenu sprzedaży o 40% w porównaniu do I kwartału 2019.
- Segment monitorów o dużych przekątnych paneli (27 cali lub więcej) wzrósł o 22,1% rdr. AOC i MMD zwiększyły w tym segmencie wolumen sprzedaży o 47,4%. Sprzedaż obu marek w tym segmencie była rekordowa w I kwartale 2020.
- Monitory Philips (MMD) zwiększyły swój wolumen sprzedaży w segmencie monitorów o dużych przekątnych o 21,5%, a AOC – aż o 89,1%, stając się najszybciej rosnącą marką w segmencie.
- AOC i MMD mają razem pierwszą pozycję w segmencie dużych monitorów z udziałem 16,2% i wzrostem 2,8% rdr.
- Globalna sprzedaż monitorów o wysokich rozdzielczościach (QHD i UHD) wzrosła rdr o 40%.
- Sprzedaż monitorów UltraWide i SuperUltraWide (proporcje 21:9, 32:9, 32:10) wzrosła rdr o 100%.
- W segmencie gamingu udział w rynku monitorów o częstotliwości odświeżania 100 Hz i więcej wzrósł o 60% rdr, a monitorów o częstotliwości odświeżania 144 Hz i więcej – o 75% rdr.
- Marka AOC odnotowała wzrost wolumenu sprzedaży o 13,9% rdr.
- Philips ma największe portfolio monitorów USB-C na rynku z udziałem 12,27%.
- W segmencie monitorów USB-C Philips odnotował wzrost o 14% rdr i wzrost o 40% w porównaniu do poprzedniego kwartału.
– W ostatnim kwartale AOC i Philips ponownie odnotowały wzrosty większe od całego rynku. W przypadku obu marek uważnie śledzimy potrzeby konsumentów. Niezależnie od tego, czy potrzeba wysokich częstotliwości odświeżania, najnowszych technologii i paneli dla monitorów gamingowych, modeli UltraWide, funkcji oszczędzających energię czy też zwiększających produktywność – mamy rozwiązanie w każdym segmencie produktowym. Nasze wyniki sprzedaży i udziały w rynku potwierdzają, że obraliśmy dobrą ścieżkę – mówi Stefan Sommer, dyrektor ds. marketingu i zarządzania biznesem AOC i MMD w Europie.