Case study: SAPPHIRE rozGRYwka

Powiększ

SAPPHIRE Technology to globalny producent sprzętu komputerowego. Specjalizacją SAPPHIRE Technology są karty graficzne, będące głównym komponentem decydującym o wydajności komputera w grach.

Wyzwanie

Główną grupą odbiorców dla producentów kart graficznych są gracze. Grupa ta ulega dynamicznym zmianom. Młodsze generacje graczy są coraz mniej zainteresowane szczegółami technicznymi sprzętu, z którego korzystają. Ich podstawowe wymaganie staje się proste – sprzęt po uruchomieniu ma sprawnie działać w konkretnej grze.

Wraz ze zmianami wśród odbiorców zmianie ulegają media będące dotychczas głównymi kanałami komunikacji dla producentów kart graficznych. Zasięg i znaczenie specjalistycznych mediów technologicznych spadają. Zmniejsza się także liczba dziennikarzy zajmujących się niszowymi tematami technologicznymi.

Dodatkowo produkty różnych marek kart graficznych nie różnią się od siebie znacząco. Kluczową kwestią w kontekście dotarcia do nowych klientów stają się rozpoznawalność i emocjonalny stosunek do marki.

Agencja SAROTA PR stanęła przed wyzwaniem poszerzenia i wzmocnienia świadomości marki SAPPHIRE w obliczu zmian zachodzących na rynku sprzętu komputerowego. Dostosowanie się do tej sytuacji wymagało odszukania alternatywnej formy komunikacji, która skutecznie trafi do graczy oraz wytworzy więź i pozytywne skojarzenia pomiędzy nimi a marką SAPPHIRE.

Rozwiązanie

Zespół agencji SAROTA PR postanowił wykorzystać popularny wśród graczy trend, jakim jest oglądanie i tworzenie gameplayów, czyli filmów z przebiegu gry komputerowej wraz z komentarzem.

Zaprosiliśmy graczy do zabawy, w której tworzyli własne gameplaye. Filmy należało zgłaszać w specjalnej aplikacji na fan page'u facebookowym SAPPHIRE Technology Polska (www.facebook.com/SAPPHIREPolska). Ambasadorem kampanii i jurorem konkursu został Patryk "Rojo" Rojewski – gracz oraz jeden z najpopularniejszych polskich vlogerów na YouTube. Uczestnicy konkursu umieszczali przygotowane przez siebie filmy na portalu YouTube. Każdy z filmów rozpoczynał się od specjalnej planszy, która zawierała informacje o kampanii, nagrodach i marce SAPPHIRE. Dzięki temu każdy zgłoszony do konkursu film stanowił zarazem narzędzie jego promocji.

Równoczesne wykorzystanie Facebooka i YouTube'a miało na celu wywołanie efektu synergii.

Kampania SAPPHIRE rozGRYwka została objęta patronatem medialnym dwóch czołowych serwisów internetowych o grach komputerowych i sprzęcie – gram.pl oraz benchmark.pl.

Do wybranych mediów rozesłano informację prasową o kampanii.

Efekty

Gracze zgłosili do konkursu 960 filmów, które uzyskały 91% pozytywnych ocen od widzów. W czasie trwania kampanii filmy zostały obejrzane łącznie ponad 530000 razy – liczba ta stale rośnie. Fan page SAPPHIRE Technology Polska potroił liczbę swoich fanów z 7 do 23 tysięcy, stając się tym samym liderem wśród producentów kart graficznych na polskim Facebooku. Treści związane z kampanią skomentowano ponad 7000 razy, a łączna liczba impresji wyniosła 1383000.

Od zakończenia kampanii fan page SAPPHIRE Technology Polska jest regularnie notowany w miesięcznych rankingach Sotrender, co świadczy o trwałości rezultatów SAPPHIRE rozGRYwki.W kwietniu 2013 uzyskał najwyższy procent zaangażowanych fanów w kategorii IT/Elektronika wyprzedzając strony takich marek jak Samsung, Nokia czy Intel. W raporcie za wrzesień 2013 zajął 3 miejsce w klasyfikacji interaktywności oraz 5 miejsce w klasyfikacji zaangażowania fanów.

Kompilacja fragmentów z najlepszych filmów zgłoszonych w ramach kampanii SAPPHIRE rozGRYwka jest do obejrzenia pod linkiem http://youtu.be/VRo1YRPmh1w

Kampania SAPPHIRE rozGRYwka została nagrodzona Złotym Spinaczem 2013 w kategorii social media – najbardziej prestiżowym wyróżnieniem w branży PR w Polsce. Konkurs organizowany jest dorocznie przez Związek Firm Public Relations.

      

Zapraszamy do śledzenia naszego profilu na LinkedIN.
wersja do druku Wróć