AOCPhilips

Wzrost sprzedaży na europejskim rynku monitorów – AOC oraz PHILIPS liderami w Polsce

Powiększ

Z najnowszych danych udostępnionych przez firmę Context wynika, że po 18 miesiącach spadków, w Europie nastał bardziej sprzyjający okres dla producentów monitorów. Ostatni siedmioprocentowy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2016 jest najwyższy od pięciu lat.

Wg analiz wzrost jest spowodowany wymianą starych monitorów na modele o wyższych rozdzielczościach, lepszym odwzorowaniu barw oraz większych przekątnych ekranu. Nie bez znaczenia są też nowe technologie i rozwiązania pojawiające się  w modelach dla graczy. Trend wzrostowy powinien utrzymać się w ciągu kolejnych kwartałów 2016 roku.

Marki AOC oraz PHILIPS przez ten czas umocniły swoją pozycję na rynku. W skali globalnej w ciągu pierwszego kwartału 2016 ich łączna sprzedaż wzrosła o 35% względem odpowiadającego kwartału roku poprzedniego. Dzięki temu obaj producenci awansowali z czwartego na drugie miejsce pod względem liczby sprzedanych monitorów.

Ostatnie wydarzenia na rynkach europejskich są bardzo dobrym znakiem dla całej branży oraz dla marek AOC oraz PHILIPS. Obie marki zanotowały wzrosty wyższe niż średnia, co utwierdza nas w przekonaniu, że nasza długoterminowa strategia okazała się słuszna. W 11 krajach europejskich AOC oraz PHILIPS zajmują wiodącą pozycję pod względem sprzedaży monitorów, a w wielu innych krajach znajdują się w pierwszej trójcekomentuje Thomas Schade, wiceprezes AOC oraz MMD w Europie.

W Polsce sprzedaż modeli obu marek również się poprawiła. AOC sprzedało o 8%, a PHILIPS o 39% więcej monitorów niż w pierwszym kwartale roku 2015. Wspólnie obie marki posiadają obecnie 19% udziałów w lokalnym rynku, zajmując pozycję lidera.

Więcej informacji:

www.mmd-p.com

www.aoc-europe.com

Materiały dodatkowe

wersja do druku Wróć