Philips

PHILIPS i AOC z najlepszą sprzedażą monitorów w Europie

Powiększ

Najnowsza analiza firmy Context wskazuje na znaczące ożywienie europejskiego rynku monitorów w roku 2015 w porównaniu do spadków w roku 2014. Rynek krajów Europy Zachodniej wykazuje pozytywną stabilizację, natomiast sprzedaż w regionie Europy Wschodniej rosła stopniowo z kwartału na kwartał przez cały rok 2015.

W ostatnim kwartale 2015 roku, w Polsce odnotowano istotny wzrost sprzedaży monitorów PHILIPS i AOC, marek związanych z wiodącym na świecie producentem paneli LCD – firmą TPV.  W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku udział w rynku został zwiększony o 8%. Obie marki łącznie posiadają niemal 20% udziału w polskim rynku monitorów, gwarantując sobie tym samym pozycję lidera.

PHILIPS i AOC cieszą się dobrą passą na całym kontynencie – marki znajdują się na pierwszym miejscu w Europie z 15% udziałem w rynku i 8 punktami procentowymi przewagi nad konkurencją.  W ostatnim kwartale 2015 roku firmy osiągnęły łącznie 4,5% wzrostu sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.

„Podobnie jak w całej branży IT, w sektorze monitorów  rok 2015 był trudnym okresem. Wszyscy uczestnicy rynku zmagali się ze słabym kursem dolara i niestabilną sytuacją gospodarczą. Niemniej konsekwentny nacisk na innowacje i skupienie się na potrzebach klienta wpłynęły na rozwój naszych firm, co można zauważyć w kolejnych kwartałach 2015 roku. Stanowi to podstawę dla naszego dalszego rozwoju, szczególnie w obliczu optymistycznych tendencji na europejskim rynku” – komentuje Thomas Schade, wiceprezes MMD w Europie.

W regionie Europy Wschodniej PHILIPS i AOC również zajmują pierwszą pozycję w rankingu sprzedaży, osiągając 24% udziału w rynku monitorów. W czwartym kwartale 2015 roku PHILIPS zwiększył swój udział o 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a marka AOC osiągnęła znaczący wzrost na poziomie 33%.

Materiały dodatkowe

wersja do druku Wróć