PrestaShop

Mateusz Osiecki nowym Country Managerem PrestaShop na Polskę

  • Mateusz Osiecki

Powiększ

Mateusz Osiecki obejmuje stanowisko Country Managera na Polskę w firmie PrestaShop, najpopularniejszej platformie e-commerce w Polsce. Jego misją będzie rozszerzenie działalności na lokalnym rynku zgodnie z wizją przedsiębiorstwa, by stać się wiodącą platformą e-commerce dla rozwoju biznesu na całym świecie.

Międzynarodowe doświadczenie

Mateusz Osiecki to ekspert w zakresie budowania strategicznych partnerstw w branży technologicznej, zarządzania sprzedażą i rozwoju biznesu międzynarodowego. Jest absolwentem Royal Holloway i King’s College. Przez ostatnie sześć lat zdobywał doświadczenie w budowaniu strategii ekspansji międzynarodowej i rozwoju biznesu Profitroom (wiodący dostawca SaaS dla sektora hotelarskiego w CEE) oraz agencji marketingu online należących do portfolio Bauer Media Group.

Bardzo się cieszę z dołączenia do PrestaShop jako Country Manager. Już teraz mamy wiodącą pozycję w Polsce pod względem liczby sklepów korzystających z naszej platformy. Otwarty charakter oprogramowania sprawia, że korzystamy z wkładu tysięcy członków społeczności. Dzięki temu rozwiązanie staje się coraz bardziej przyjazne dla właścicieli sklepów, niezależnie od wielkości ich biznesu. Doświadczenie PrestaShop w tworzeniu dodatków służących skalowaniu biznesu, sprawia że mamy doskonałe narzędzie, by nadal być liderem w Polsce. Dodatkowo, wierzę, że połączenie sił z MBE Worldwide umocni naszą pozycję na rynku e-commerce – podkreśla Mateusz Osiecki. 

Polska − kluczowy rynek dla PrestaShop

PrestaShop pozwala właścicielom sklepów korzystać z platformy w dowolnym miejscu na świecie. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i adaptowalne do każdego rynku. W 2020 roku, ponad 300 000 sprzedawców wygenerowało ponad 22 miliardy euro sprzedając poprzez platformę i usługi e-commerce PrestaShop.

Obecnie jako część MBE[1], PrestaShop będzie silnie wzmacniać swój potencjał wzrostu w kluczowych lokalizacjach. Wspólna baza obu firm obejmuje ponad 600 000 klientów w Europie (przede wszystkim we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Wielka Brytanii i Polsce) oraz ponad milion na całym świecie.

Udział PrestaShop w polskim rynku e-commerce systematycznie wzrasta od 2019 roku. Jest to obecnie nasz czwarty rynek pod względem liczby sklepów. Wartość rynku e-commerce B2C w Polsce wyniosła w 2020 roku prawie 22 miliardy euro. Pandemia COVID-19 bardzo pobudziła branżę (11 800 sklepów otwartych w 2020 roku). Dziś aż 72% polskich konsumentów kupuje przez Internet[2]. – wskazuje Luca Mastroianni, VP International w firmie PrestaShop.

[1] MBE Worldwide S.p.A. („MBE”) – prywatna firma z siedzibą we Włoszech, która umożliwia konsumentom i przedsiębiorstwom odniesienie sukcesu w rozwijaniu ich działalności. Dostarcza platformę gotowych do użytku cyfrowego rozwiązań logistycznych, poligraficznych i marketingowych. Centra usług MBE, funkcjonujące w dużej mierze niezależnie, ułatwiają działalność przedsiębiorcom, firmom i prywatnym konsumentom poprzez łatwo dostępną platformę, oferującą dostosowane usługi i produkty oraz wyjątkowy poziom obsługi klienta. MBE działa obecnie pod wieloma markami: Mail Boxes Etc. (z wyjątkiem USA i Kanady), AlphaGraphics, PostNet, Spedingo.com, Print Speak, PACK & SEND, Multicopy, a teraz również PrestaShop. Globalna platforma handlowa liczy obecnie ponad 2800 lokalizacji w 53 krajach, obsługuje 1 mln klientów biznesowych, współpracuje z 12 000 podmiotów, osiągając sprzedaż w całym systemie w roku 2020 na poziomie 879 mln EUR (1,004 mln USD).

[2] źródło: International Trade Administration; Europe Ecommerce Report 2021.

Materiały dodatkowe

wersja do druku Wróć