AOC

AOC – sytuacja rynku monitorów dla graczy z perspektywy Stefana Sommera

  • AOC AG352

  • Stefan Sommer

Powiększ

Rynek produktów dla graczy stale rośnie, a wydarzenia związane z grami biją kolejne rekordy. AOC jest częścią gamingowego świata i odczuwa coraz większe zapotrzebowanie ze strony odbiorców na monitory dedykowane graczom. Sytuację komentuje w wywiadzie Stefan Sommer, dyrektor ds. marketingu i zarządzania biznesem AOC i MMD w Europie.

Jak wygląda sytuacja na rynku monitorów dla graczy?

Stefan Sommer: Rynek urządzeń gamingowych rośnie na całym świecie. Eksperci prognozują dwucyfrowe wzrosty aż do roku 2021, ze skumulowanym rocznym wskaźnikiem wzrostu (CAGR) na poziomie 10,3%. W ten trend wpisują się też monitory dla graczy.

Jak przedstawia się sytuacja AOC na rynku monitorów dla graczy?

Nie przesadzając, mogę powiedzieć, że jest bardzo dobra. Mamy spore portfolio monitorów gamingowych, które spełniają potrzeby najbardziej wymagających graczy. Od modeli z odświeżaniem 240 Hz dla entuzjastów gier esportowych, po zakrzywione modele o dużych przekątnych dla fanów gier RPG.

Jakie są Pana odczucia po tegorocznych targach gamescom?

Gamescom z 370 000 odwiedzających jest żywym dowodem na to, że gry na stałe zaistniały w masowej świadomości. Liczba osób deklarujących, że jest graczem, ciągle rośnie. Szacuje się, że w roku 2020 będzie ich ponad 2,5 miliarda. Nie należy też zapominać, że granie stało się sportem ze sporą rzeszą kibiców.

Które monitory wystawione na targach Gamescom cieszyły się największym zainteresowaniem?  

Zwiedzający byli najbardziej zainteresowani modelami z naszej najnowszej serii monitorów gamingowych – AGON 3. Oba to modele o przekątnej 27 cali, oparte na zakrzywionych matrycach Quad HD. AG273QCX cechuje wsparcie dla FreeSync 2 HDR, odświeżanie z częstotliwością 144 Hz oraz czas reakcji MPRT na poziomie 1 ms. Natomiast AG273QCG charakteryzuje wsparcie technologii G-SYNC, odświeżanie 165 Hz i 1 ms czas reakcji GtG.

Które monitory AOC najlepiej sobie radzą na mocno wysyconym rynku monitorów dla graczy?

Cała rodzina monitorów AGON okazała się sukcesem – od modeli o przekątnej 24 aż do 35 cali. Są to wyświetlacze z wyższej półki, cieszące się powodzeniem u bardziej wymagających graczy.

Czy AOC angażuje się w społeczność graczy?

Bycie blisko społeczności graczy jest istotne dla AOC od lat. Współpracujemy z drużynami e-sportowymi i organizacjami związanymi z gamingiem. Uczestniczymy w wydarzeniach związanymi z grami zarówno na szczeblu lokalnym, jak i globalnym. W styczniu AOC rozpoczęło partnerstwo z G2 Esports, jedną z najbardziej rozpoznawalnych i utytułowanych organizacji e-sportowych na świecie. Ta współpraca jest dla nas bardzo istotna, gdyż dzięki niej rozwijamy naszą linię produktową we współpracy z graczami. Jesteśmy również zaangażowani w działania edukacyjne odnośnie zalet płynących z grania.

Stefan Sommer, dyrektor ds. marketingu i zarządzania biznesem AOC i MMD w Europie

Materiały dodatkowe

wersja do druku Wróć