AOC

AOC oraz Philips w czołówce sprzedaży 27-calowych monitorów w Polsce

  • Jiri Dubina

Powiększ

Z danych firmy Context wynika, że w II kwartale 2019 r. rynek monitorów w Polsce wzrósł o 8% rok do roku. Monitory AOC oraz MMD (licencjobiorca marki Philips) wspólnie utrzymały drugą pozycję w kraju, z udziałem na poziomie 18,2%. AOC ze wzrostem 12,4% przewyższyło trend panujący w branży.

W segmencie modeli o przekątnej 27 cali i więcej, obie marki zajmują pierwszą pozycję z udziałami na poziomie 22,8% i wzrostem rok do roku 66,8%. Sprzedaż samych monitorów Philips o dużych przekątnych wzrosła o 88,9% w porównaniu do danych z analogicznego okresu z zeszłego roku.

Obie nasze marki mają silną pozycję w Polsce, od dwóch lat utrzymujemy się na drugim miejscu udziałów w rynku. Pomaga nam w tym zróżnicowana oferta monitorów MMD o dużych przekątnych. komentuje Jiri Dubina , dyrektor ds. sprzedaży AOC i MMD w Polsce.

Silna pozycja w Europie

W ujęciu rynku monitorów w Europie, II kwartał 2019 upłynął pod symbolem niewielkiego wzrostu w wymiarze 3,2%. AOC oraz Philips wykazały dwukrotnie większy wzrost: 6,7% i utrzymały trzecie miejsce w Europie z udziałami na poziomie 14,1%.

AOC oraz Philips zajmują pozycję lidera sprzedaży (14% udziału w rynku) w kategorii monitorów o przekątnej 27 cali i więcej. Przy wzroście tego segmentu na poziomie 29,2%, AOC z Philipsem odnotowały wzrost 57,7% (53,3% Philips oraz 64% AOC). W Polsce, Włoszech, Czechach, Słowacji, Ukrainie, Rosji i krajach Beneluksu obie marki są na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży. Na Ukrainie i krajach Beneluksu Philips samodzielnie dominuje w kategorii przekątnej 27 cali i więcej.

Sprzedaż monitorów wciąż rośnie, głównie dzięki popularyzacji wysokich rozdzielczości, dużych przekątnych oraz wyświetlaczy ultrapanoramicznych. Nie można też pominąć sektora produktów dla graczy, który nieustannie zyskuje na popularności.

Silna pozycja w Europie

W ujęciu rynku monitorów w Europie, II kwartał 2019 upłynął pod symbolem niewielkiego wzrostu w wymiarze 3,2%. AOC oraz Philips wykazały dwukrotnie większy wzrost: 6,7% i utrzymały trzecie miejsce w Europie z udziałami na poziomie 14,1%.

AOC oraz Philips zajmują pozycję lidera sprzedaży (14% udziału w rynku) w kategorii monitorów o przekątnej 27 cali i więcej. Przy wzroście tego segmentu na poziomie 29,2%, AOC z Philipsem odnotowały wzrost 57,7% (53,3% Philips oraz 64% AOC). W Polsce, Włoszech, Czechach, Słowacji, Ukrainie, Rosji i krajach Beneluksu obie marki są na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży. Na Ukrainie i krajach Beneluksu Philips samodzielnie dominuje w kategorii przekątnej 27 cali i więcej.

Sprzedaż monitorów wciąż rośnie, głównie dzięki popularyzacji wysokich rozdzielczości, dużych przekątnych oraz wyświetlaczy ultrapanoramicznych. Nie można też pominąć sektora produktów dla graczy, który nieustannie zyskuje na popularności.

W AOC i MMD wciąż udoskonalamy rozwiązania i technologie stojące za jakością obrazu, wygodą użytkowania, stylistyką oraz troską o środowisko. To podejście przełożyło się na dobre wyniki sprzedaży. Wciąż umacniamy naszą pozycję na rynku komentuje Stefan Sommer, dyrektor ds. marketingu i zarządzania biznesem AOC i MMD w Europie.

Materiały dodatkowe

wersja do druku Wróć