Woolet

Woolet zbiera 280 000 dolarów na Kickstarterze i realizuje wspólny projekt z Gino Rossi S.A.

Powiększ

Inteligentny portfel Woolet w czołówce najlepszych polskich projektów crowdfundingowych w historii. Sukces zbiórki przynosi projekt ze znaną grupą modową Gino Rossi oraz HG Intelligence, dostarczycielem platformy Synerise.

Kraków, 30 marca 2015: Woolet – inteligentny portfel pomysłu trzech Polaków – w niecały miesiąc zebrał ponad 280 000 dolarów w największym serwisie crowdfundingowym świata: Kickstarter.com. Dotychczas wsparcie zadeklarowało ponad 2200 osób, a zakładaną kwotę 15 000 dolarów wpłacono w niecałe 2 dni. Tym samym Woolet stał się jednym z najbardziej popularnych polskich projektów crowdfundingowych w historii.

Jeszcze przed końcem zbiórki firma Woolet Inc. nawiązał współpracę ze stawiającym na najwyższą jakość materiałów producentem obuwia i galanterii skórzanej Gino Rossi S.A. W jej ramach dostarczy autorską technologię umożliwiającą komunikowanie się portfeli i innych akcesoriów ze sklepową siecią beaconów i platformą omnichannel do analizy danych Synerise (synerise.com), wdrażaną od 2012 roku przez firmę HG Intelligence S.A. i Kontakt.io.

W trakcie trwania kampanii na Kickstarterze zostały odblokowane kolejne etapy ewolucji Wooleta (ang. stretch goals). W efekcie twórcy zaoferują wsparcie dla systemu Windows Phone, zegarków Apple Watch i Pebble, ładowanie indukcyjne oraz Woolety w wersji XL, Vege (z ekologicznej skóry) i wodoodpornej (z materiału Goretex). Do zakończenia kampanii pozostały niespełna 3 dni. Pierwsze egzemplarze trafią do wspierających już w maju br.

Woolet powstał z wysokogatunkowych skór cielęcych pochodzących od polskich hodowców bydła. Wszystkie Woolety będą robione ręcznie przez polskich kaletników z wieloletnim doświadczeniem w branży. Portfel wyróżnia się niezwykle smukłymi kształtami (zaledwie 125 x 87 mm i niecałe 10 mm grubości).

Mimo iż Woolet jest niezwykle cienki, zachowano wysoką funkcjonalność charakterystyczną dla nowoczesnych portfeli. Do dyspozycji użytkownika są 4 kieszonki na karty kredytowe, 1 większa kieszeń na inne dokumenty, przegródka na banknoty oraz specjalna, ukryta kieszonka, w której można trzymać zarówno bilon, jak i cenniejsze przedmioty.

We wnętrzu Wooleta ukryto najnowszy moduł Bluetooth 4.0. Sygnał emitowany przez sparowany z aplikacją portfel jest odbierany na smartfonie lub tablecie użytkownika. Dedykowana aplikacja włączy się, gdy właściciel oddali się od portfela na odległość od 6 do 25 metrów. Oprócz powiadamiania głosowego o zgubie aplikacja pozwala na jej zlokalizowanie oraz posiada funkcję wywoływania dźwiękiem. Również znajomi zapominalskiego mogą pomóc w szukaniu zgubionego portfela dzięki funkcji crowd detection.

Według raportu firmy Raconteur rynek technologii ubieralnych (ang. wearables), na którym działa Woolet, w 2019 roku ma osiągnąć wartość 50 miliardów dolarów, co oznacza pięciokrotnie szybszy wzrost od rynku smartfonów i tabletów[1].

O firmie Woolet (www.woolet.co)

Woolet powstał w 2014 roku z inicjatywy trzech doświadczonych start-upowców z Polski: Marka Cieśli, Barta Zimnego i Teodora Koscha. Marek jest jednym z założycieli spółki Sher.ly Inc., która z sukcesem sfinansowała na Kickstarterze swoją alternatywę dla publicznej chmury, Sherlybox, zbierając ponad 150 000 dolarów. Bart zarządza firmą Clime, produkującą mikrosensory mierzące parametry otoczenia takie jak temperatura, wilgotność powietrza czy natężenie światła. Produkcja Clime została w pełni sfinansowana przez kampanię crowdfundingową na stronie WWW spółki, osiągając pułap ponad 30 000 dolarów wsparcia. Teodor ma za sobą ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie marketingu i komunikacji wizualnej. Przewodzi krakowskiej agencji reklamowej MIMI specjalizującej się w obsłudze dużych i średnich firm. Z powodzeniem wprowadzał na rynek różne produkty, w tym szereg projektów związanych z designem i wzornictwem.

O firmie Gino Rossi S.A. (http://www.gino-rossi.com/)

Firma Gino Rossi powstała w 1992 roku w Słupsku. Zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Sieć Gino Rossi obejmuje ponad 80 salonów firmowych w Polsce i za granicą. Natomiast Simple Creative Products to ponad 54 salonów firmowych znajdujących się w najlepszych lokalizacjach, zarówno w kraju, jak i za granicą.

O firmie HG Intelligence S.A. (http://hgintelligence.com/synerise)

HG Intelligence S.A. to spółka budująca systemy i aplikacje B2BC wspierające i realizujące m.in. zagadnienia typu Business Intelligence. W oparciu o autorskie rozwiązania (software & hardware) rozwija systemy pozwalające na integrację działań online i offline oraz jako jedna z pierwszych na świecie wprowadza technologię Bluetooth Low Energy do sektora RETAIL. Jednym z głównych produktów firmy jest kompleksowa platforma Synerise.com będąca systemem klasy Revenue Performance Management, pozwalającym uzyskiwać wysokie konwersje sprzedażowe poprzez integracje kanałów offline jak również online (omnichannel api & SDK).

Kontakt prasowy:

Piotr Sarota

public relations consultant

SAROTA PR

agencja public relations

Tel.: +48 12 684 12 68

Kom.+48 606 895 326

Email: piotr(at)sarota.pl

www.sarota.pl

Jacek Dąbrowski

public relations specialist

SAROTA PR

agencja public relations

Tel.: +48 12 290 04 98

Kom.+48 662 858 219

Email: jacek.dabrowski(at)sarota.pl

www.sarota.pl

[1] http://raconteur.net/wearable-technology

Materiały dodatkowe

wersja do druku Wróć