Woolet

Woolet – inteligentny, smukły portfel dla nowoczesnego człowieka na Kickstarterze

Powiększ

Polacy zaprojektowali portfel, którego nie sposób zgubić. Liczą na sfinansowanie swojego pomysłu przez międzynarodową społeczność.

Polacy zaprojektowali portfel, którego nie sposób zgubić. Liczą na sfinansowanie swojego pomysłu przez międzynarodową społeczność.

Kraków, 25 lutego 2015: Woolet – inteligentny, niezwykle smukły portfel pomysłu trzech Polaków – został zaprezentowany w największym serwisie crowdfundingowym świata: Kickstarter.com. Wyposażony w energooszczędny, najnowszy moduł Bluetooth 4.0, Woolet komunikuje się z aplikacją dostępną dla systemów iOS i Android, alarmując, gdy znajdzie się poza kieszenią użytkownika. Dzięki temu zgubienie go wraz z cenną zawartością jest prawie niemożliwe. Przez najbliższe 35 dni kampanię można śledzić i wspierać na oficjalnej stronie projektu w serwisie Kickstarter.com.

Żyjemy bardzo szybko. Niemal każdy z nas w ciągłym pośpiechu o czymś zapomina lub gubi przedmioty. Kto raz zgubił swój portfel wie, jak przykre są konsekwencje: zastrzeganie kart, godziny spędzone przy okienkach w urzędach, widmo kradzieży tożsamości. Pomyśleliśmy, że w łatwy sposób można zminimalizować ryzyko tego koszmaru. Z pomocą przyszła najnowsza technologia, którą połączyliśmy z nietuzinkowym, eleganckim designem – mówi Bart Zimny, jeden z pomysłodawców i projektant Wooleta.

We wnętrzu Wooleta ukryto najnowszy moduł Bluetooth 4.0. Sygnał emitowany przez sparowany z aplikacją portfel jest odbierany na smartfonie lub tablecie użytkownika. Dedykowana aplikacja włączy się, gdy właściciel oddali się od portfela na odległość do 30 metrów. Oprócz powiadamiania głosowego o zgubie aplikacja pozwala na jej zlokalizowanie oraz posiada funkcję wywoływania dźwiękiem. Również znajomi zapominalskiego mogą pomóc w szukaniu zgubionego portfela dzięki funkcji crowd detection.

Prototypy Wooleta powstały z wysokogatunkowych skór cielęcych pochodzących od polskich hodowców bydła. Portfel wyróżnia się niezwykle smukłymi kształtami (zaledwie 125 x 87 mm i niecałe 10 mm grubości).

Mimo iż Woolet jest niezwykle cienki, zachowano wysoką funkcjonalność charakterystyczną dla nowoczesnych portfeli. Do dyspozycji użytkownika są 4 kieszonki na karty kredytowe, 1 większa kieszeń na inne dokumenty, przegródka na banknoty oraz specjalna, ukryta kieszonka, w której można trzymać zarówno bilon, jak i cenniejsze przedmioty. Wszystkie Woolety będą robione ręcznie przez polskich kaletników z wieloletnim doświadczeniem w branży.

Oprócz portfeli Woolet, w czasie kampanii można skorzystać z innych opcji wsparcia, dla których przewidziane zostały nagrody w postaci m.in. nakładek na karty kredytowe blokujących transmisję RFID (ochrona przed kradzieżą środków z karty na odległość), breloków do kluczy z modułami Bluetooth czy skórzanych etui do telefonów iPhone 6 oraz iPhone 6 Plus.

Woolet ma szansę trafić do wspierających projekt już w maju tego roku. Będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: brązowej i czarnej.

Według raportu firmy Raconteur rynek technologii ubieralnych (ang. wearables), na którym działa Woolet, w 2019 roku ma osiągnąć wartość 50 miliardów dolarów, co oznacza pięciokrotnie szybszy wzrost od rynku smartfonów i tabletów [1].

Woolet to połączenie najnowszych technologii z ponadczasowym designem. Poświęciliśmy dziesiątki godzin na zaprojektowanie go tak, by mógł pomieścić wydajną elektronikę, dużo kart oraz gotówki i nadal pozostać maksymalnie cienkim i wygodnym do noszenia w kieszeni spodni czy kurtki. Projektowaliśmy go jako portfel, który sami chcielibyśmy mieć, a mamy dość wysokie wymagania względem przedmiotów codziennego użytku. Wymagamy równie wiele od siebie, dlatego też Woolet musiał odpowiadać na różne potrzeby i wyzwania. Wierzymy, że użytkownicy docenią wysoką jakość wykonania, nowoczesność i komfort użytkowania Wooleta. Mamy nadzieję, że społeczność Kickstartera ciepło go przyjmie – mówi Marek Cieśla, współtwórca Wooleta.

O firmie Woolet (www.woolet.co)

Woolet powstał w 2014 roku z inicjatywy trzech doświadczonych start-upowców z Polski: Marka Cieśli, Barta Zimnego i Teodora Koscha. Marek jest jednym z założycieli spółki Sher.ly Inc., która z sukcesem sfinansowała na Kickstarterze swoją alternatywę dla publicznej chmury, Sherlybox, zbierając ponad 150 000 dolarów. Bart zarządza firmą Clime, produkującą mikrosensory mierzące parametry otoczenia takie jak temperatura, wilgotność powietrza czy natężenie światła. Produkcja Clime została w pełni sfinansowana przez kampanię crowdfundingową na stronie WWW spółki, osiągając pułap ponad 30 000 dolarów wsparcia. Teodor ma za sobą ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie marketingu i komunikacji wizualnej. Przewodzi krakowskiej agencji reklamowej MIMI specjalizującej się w obsłudze dużych i średnich firm. Z powodzeniem wprowadzał na rynek różne produkty, w tym szereg projektów związanych z designem i wzornictwem.

Kontakt prasowy:

Jacek Dąbrowski

public relations specialist

SAROTA PR

agencja public relations

Tel.: +48 12 290 04 98

Kom.+48 662 858 219

Email: jacek.dabrowski(at)sarota.pl

www.sarota.pl


Materiały dodatkowe

wersja do druku Wróć